ГоловнаФілософія. ПсихологіяФілософія
home first_page chevron_left / 424 chevron_right last_page unfold_more unfold_more zoom_out zoom_in refresh refresh
Гельвецій К. А. Про людину, її розумові здібності та її виховання
Кльод Адрієн Гельвецій
Про людину, її розумові здібності та її виховання
Передмова
Розділ І. Про різні погляди, під якими можна розглядати людину; про те, яку силу має над нею виховання
Розділ ІІ. Важливість цього питання
Розділ ІІІ. Про лженауку, або про набуте неуцтво
Розділ IV. Про сухість цього предмету та про трудність трактувати його
Частина перша. Причина розумової нерівності, яку приписували досі нерівній досконалості органів, є, певно, виховання, доконечно різне в різних людей
Частина друга. Всі люди, маючи звичайно добру організацію, однаково здатні до розумового розвитку
Частина третя. Про загальні причини розумової нерівності
Частина четверта. Люди маючи звичайну добру організацію, всі здатні до того самого ступеня пристрасті - її нерівна сила завжди буває в них наслідком різниці становищ, у які ставить їх випадок
Частина п'ята. Про помилки й суперечності тих, чиї принципи, відмінно від моїх, нерівну розумову вищість складають нерівну досконалість чуттів
Частина шоста. Про лихо, до якого призводить неуцтво
Частина сьома. Чесноти й щастя народу є наслідок не святості його релігії, а мудрості його законів
Частина восьма. Про те, в чому полягає щастя індивідів
Частина дев'ята. Про можливість накреслити добрий план законодавства
Частина десята. Про могутність освіти, про способи вдосконалити її, про перешкоди, що їх чинять поступові цієї науки
Короткий словник
Зміст